www.l5k.fora.pl
RPG, L5K

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj

Zasad kilka - przypominajka

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.l5k.fora.pl Strona Główna -> Najdłuższa Noc / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat

Autor Wiadomość
Asagi
Admin Techniczny



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

  Wysłany: Pią 14:16, 07 Lut 2014 
Temat postu: Zasad kilka - przypominajka

Hej Smile Jako, że tematu z Kosaten nie udało mi się ocalić, napisze ponownie co i jak działa, co prawda, mogą być małe różnice względem pierwowzoru, ale raczej wszystko pamiętam.

Rozgrywka "ogólna"
- wszystko, co robi postać, opisujecie w dwóch trybach - dokonanych i niedokonanym. Zasadniczo, jeśli sytuacja nie wymaga ingerencji GM'a piszecie w trybie dokonanym. W waszej kwestii pozostawiam, czy będzie to pierwszo, czy trzecioosobowa narracja.
- zasadniczo, nie mam nic przeciwko lekkiemu modyfikowaniu świata przedstawionego tj. dodanie że ptaszek śpiewa, ktoś się poślizgnął, ale proszę nie tworzyć demonów, to domena GM'a,
- osobiście uważam, że między odpisami osób w temacie powinna być zachowana kolejność, jednakże jeśli ktoś nie odpisuje przez więcej niż 4 dni od daty poprzedniego posta i nie zaznaczył, że go nie będzie, to należy pójść dalej (GM jakoś sprawę rozwiąże w sytuacjach tego wymagających), bowiem inaczej nam zabawa padnie,
- jeśli chcecie znać postać innego gracza przed spotkaniem na fabule, ustalcie to z nim i powiadomcie o tym GM!

Czarowania:
- Zasadniczo, rzucanie czarów będzie dzielone na dwie sytuacje: "na co dzień" i "w walce"
a) "Na co dzień" - zasadniczo, biorąc pod uwagę specyfikę gry na PBF'ie ustalam, że Shugenja może rzucić tyle czarów ile mu pozwoli GM. Im bardziej czar złożony, tym więcej uwagi wymaga - tym trudniejszy test.
b) " W walce" - w czasie tury tyle ile ma krąg pustki, w czasie całej walki nie więcej niż 2x krąg pustki. Trudności czarów w walce GM określa analizując sytuacje, stan zdrowia shugenja no i oczywiście jego zalety (o ile ma).

Walka
- Zasadniczo, wszelkie walki, akcje bojowe rozgrywają się w oparciu o system 4 pór roku, tj. do testu brana jest pod uwagę: poziom umiejętności + wartość odpowiedniego kręgu + K5 (w liczbie odpowiedniej) + tajny modyfikator GM,
- AD tajny modyfikator - jest to zasadniczo moja subiektywna ocena posta, można dostać od 0 do 3 pkt za ładny i pomysłowy opis działania, ale proszę nie przekombinowywać,
- W czasie walki gracze piszą post w trybie niedokonanym, opisując co ich postać stara się zrobić. Proszę przestrzegać trybu, bowiem na pierwsze użycie trybu dokonanego przymknąć mogę oko, potem dodawać będę ujemne pkt, lub stwierdzać totalną klęskę.
- W czasie opisywania walki, gracze piszą posta opisując co ich postać zrobi, ale proszę nie więcej niż 3 ruchy do przodu i max 1 alternatywa, wyglądać to może tak:
"Na początku moja postać zaatakuje pionowym cięciem na głowę wroga, następnie jeśli trafi dobije go pchnięciem, jeśli jednak ten wykona blok będzie napierać do skutku..."
Jest tutaj jedna alternatywa i więcej proszę nie dawać. W powyższej sytuacji GM wykonuje 2 rzuty - pierwszy na pierwsze trafienie, drugi na kolejny ruch,
- Stosowanie umiejek walki - B. WAŻNE:
IAIJUTSU obowiązuje poza pojedynkami również - gracz może zaatakować postacią za pomocą Iai, ale tylko jeśli je ma. Jeśli jednak nie, to najpierw musi zmarnować chwilę na dobycie miecza. Jeśli jednak Iai ma powiedzmy na 1, a kenjutsu na 3 i woli kenjutsu, to najpierw musi dobyć broni i nie oberwać, kenjutsu bowiem jedynie techniki z już wyjętego miecza.
Jeśli ktoś ma Iaijutsu, i nie zaznaczy że z niego korzysta, a pisze że biegnie i atakuje, to w domyślę uznaję, że używa właśnie iaijutsu do pierwszego ruchu!
- Stosowanie umiejki OBRONA - jest ona traktowana zgodnie z zasadami systemu 4 Pory Roku, zasadniczo pozwala nam zmniejszyć obrażenia.

Rozpiska obrażeń:
- Różnica testów 0-1 - brak ran, nieznaczne draśnięcie
- Różnica testów 2-3 pkt - lekka rana
- Różnica testów 4 i wyżej - rana ciężka

Ile można wytrzymać? Zasadniczo:
- dwa draśnięcia = lekka rana,
- lekka rana to już nieprzyjemna sprawa (ale daje się walczyć) - dwie lekkie = ciężka,
- ciężka + wyżej utrata przytomności, bez pomocy fachowej możliwy zgon, chyba że się użyje pkt pustki.

Zasadniczo zaznaczam, że ilość ran wpływa na skuteczność walki (ujemne modyfikatory)

Doświadczenie Postaci
- Przewiduje nagradzać graczy pkt, za które w czasie gry można wykupić/nabyć nowe umiejętności/podnieść już posiadane. Punkty przyzwane będą subiektywnie w oparciu o:
1 - trudność zadania, względem poziomu postaci,
2 - w jakim stopniu się coś zrobić udało, wiadomo im w gorszym stylu (tj. wyjście z sytuacji ledwo ledwo), tym mniej pkt,
3 - kreatywność + terminowość w odpisach + "epickość" - tą ostatnią rozumieć jako dbałość o barwne i poprawne językowo opisy/posty Smile W epickość wlicza się też trzymanie kanonu postaci i klimatyczność.


Ostatnio zmieniony przez Asagi dnia Pią 14:37, 07 Lut 2014, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum www.l5k.fora.pl Strona Główna -> Najdłuższa Noc / Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | | autumn Style by ArthurStyle
Regulamin